Służbowy samochód – najważniejsze kryteria wyboru

Sierpień 30 2016 12:44PM

Przeszło 2 miliony aut poruszających się po polskich drogach to pojazdy służbowe, co dobitnie świadczy o tym, iż przedsiębiorcy coraz większą wagę przykładają do kwestii związanych z flotą samochodową. Jest to nie tylko nieodzowne narzędzie usprawniające funkcjonowanie firmy, ale też ważny czynnik uczestniczący w procesie budowy pozytywnego jej wizerunku.

27_Służbowy samochód – najważniejsze kryteria wyboru

Każdemu wedle potrzeb

Przy wyborze samochodów służbowych należy kierować się indywidualnymi potrzebami firmy, mając przy tym na względzie profil jej działalności. Bardzo istotne w tym kontekście jest również określenie modeli oraz liczby pojazdów, które zostaną przypisane do poszczególnych stanowisk. Kategoryzacja floty samochodowej pod tym kątem powinna odznaczać się przejrzystą strukturą oraz jasno sprecyzowanymi kryteriami – najlepszym rozwiązaniem jest ułożenie regulaminu przedstawiającego zasady korzystania z aut. Przy tej okazji warto też zastanowić się nad liczbą stanowisk, do których zostaną przypisane służbowe pojazdy. Innych samochodów potrzebują np. przedstawiciele handlowi, a innych członkowie zarządu przedsiębiorstwa.

Na co zwracać uwagę?

Dobór firmowej floty samochodowej bazuje na kilku istotnych czynnikach. Wbrew pozorom cena pojazdów odgrywa drugorzędną rolę. Pod uwagę są brane w pierwszej kolejności:

  • – koszty eksploatacji, na które składają się m.in. wydatki na paliwo oraz opiekę serwisową,
  • – bezpieczeństwo,
  • – niezawodność,
  • – funkcjonalność,
  • – intuicyjność obsługi,
  • – wyposażenie,
  • – jakość wykończenia,
  • – nowoczesny design.

Rosnącym zainteresowaniem na przestrzeni ostatnich kilku lat cieszą się samochody hybrydowe – czyli modele z napędem elektryczno-spalinowym. Ich ceny są aktualnie zbliżone do cen dobrej klasy diesli. Zalecane są w szczególności małym i średnim przedsiębiorstwom, których specyfika wiąże się z koniecznością częstego poruszania się po mieście. Hybrydy są ponadto tańsze w eksploatacji aniżeli auta z silnikiem benzynowym czy spalinowym, a dodatkową korzyścią wynikającą z ich posiadania są m.in. zniżki na parkowanie w większości dużych miast.

Zakup aut to nie jedyny wariant

Decydując się na rozbudowę firmowej floty samochodowej, należy zastanowić się nad optymalną formą tego przedsięwzięcia. W rachubę wchodzi nie tylko zakup, ale także i inne warianty w postaci leasingu czy wynajmu – zwłaszcza ostatnia z przedstawionych opcji cieszy się dużą popularnością. Przykładowo w 2015 r. odnotowano znaczący – bo aż o ponad 70 proc. w porównaniu z 2014 r. – wzrost liczby samochodów w wynajmie długoterminowym. Usługi tego typu są świadczone przez wiele firm takich jak m.in. Vanfleet. Dobrze jest dowiedzieć się więcej samodzielnie odwiedzić wypożyczalnie samochodów, Warszawa np. jest miastem, w którym ich wybór jest naprawdę duży.

Jak cię widzą, tak cię piszą

Przy tej sposobności warto też wspomnieć o wpływie floty samochodowej na wizerunek firmy. Służbowe samochody są wizytówką przedsiębiorstwa oraz dają wyobrażenie o jego sytuacji finansowej. Eleganckie i zadbane pojazdy sygnowane znanymi, renomowanymi markami podnoszą rangę firmy, świadczą też o jej profesjonalizmie i wiarygodności. Dla biznesowych kontrahentów niesie to czytelne przesłanie – oto godny zaufania i stabilny partner.

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Do internetu trafia 30 proc. wydatków reklamowych firm

    Reklama internetowa rośnie w siłę. Szacuje się, że w ciągu pięciu lat rynek...

  • Branża PR w Polsce szybko się rozwija

    Polski rynek PR rośnie w tempie ok. 9 proc. rocznie. To trzykrotnie szybciej niż...

  • Polacy wśród internautów najczęściej blokujących reklamy

    Na całym świecie ponad 200 mln internautów blokuje reklamy w przeglądarkach....

  • Ponad 7,5 mln polskich internautów blokuje reklamy

    Liczba polskich internatów blokujących reklamy szybko rośnie i przekracza już...

  • Dzieci spędzają średnio około 18 godzin tygodniowo w internecie

    Ponad połowa dzieci w wieku 10–15 lat ma urządzenia mobilne z dostępem do...

  • Większość internautów akceptuje mniej agresywne reklamy w sieci

    Reklama w internecie jest akceptowana przez większość odbiorców, o ile nie utrudnia...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.